Weekly News

Christoffer Hjelpdahl, daglig leder i Helply Media, tilbyr blant annet digital strategi og vekstposisjonering for start-ups. SAMFUNN

Hei der, Christoffer Hjelpdahl!

Hva er de vanligste kommunikasjonsfeilene bedrifter gjør? Og hva er vekstposisjonering (Growth Hacking), og hvorfor er det viktig? Christoffer Hjelpdahl svarer.

Hva er de vanligste kommunikasjonsfeilene bedrifter gjør?
Mange følger ikke med i tiden. Sluttbrukere vier oppmerksomhet på helt andre steder nå enn for ti år siden. Fremover kommer det til å være en ny «Det store» hvert tredje til sjette år. I 2003 var MySpace og MSN oppmerksomhetssluk. Så kom Facebook og Twitter. Så Instagram og Snapchat. Den vanligste feilen vi kommer til å se de neste ti årene er at bedrifter ikke henger med i de hyppige skiftene, og ikke tør å eksperimentere.

Hva er vekstposisjonering (Growth Hacking), og hvorfor er det viktig?
Det er mye billigere å være til stede i kanaler som er nye på annonsering, enn der du må overby verdens største bedrifter for oppmerksomhet. Growth Hacking er å allokere markedskapital for vekst basert på sine egne businessmål. Noen trenger app-nedlastinger å vise til investorer, andre å etablere en kundebase, eller noe helt annet. Det finnes mange taktikker, og det er essensielt for nye bedrifter å vokse på den måten som svarer til sine mål. 

Share this article

Journalist

Christoffer Hjelpdahl

Related articles